top of page

הרשמה לחוגים בעיצומה

פיתוח אפליקציות ב-  App Inventor

פיתוח
אפליקציות

כיתות ד'-ה' | ו'-ז'

רמה: מתחילים  

 משך כל מפגש שבועי: 60 דקות

40 שיעורים - מבחר ימים ושעות

מחיר: 289 ₪ * 10 תשלומים לחוג שנתי 

App inventor | פיתוח אפליקציות

בחוג פיתוח אפליקציות, הילדים יכירו את הטכנולוגיה מאחורי המכשירים החכמים ויכנסו לתחום המבוקש ביותר, היכול גם להפוך עבורם למקצוע ועיסוק בעתיד.

בחוג ניצור אפליקציות משחק שהילדים יוכלו להוריד לטלפון שלהם ולשחק במה שיצרו בעצמם, ובכך הם יהפכו מצורכי תוכן ליוצרים. 

את האפליקציות נפתח בעזרת סביבת הפיתוח App Inventor, 

שפת App Inventor נוצרה ב-MIT ארה"ב ומאפשרת לפתח אפליקציות במהירות ובקלות. הילדים ילמדו לתכנן, לעצב ולפתח אפליקציות לאנדרואיד הכוללות טקסטים, כפתורים, תמונות, אנימציות, שעונים ורקעים. ייפתחו את החשיבה והיצירתיות ויקבלו מיומנויות טכנולוגיות חדשות.

​מקווים שאתם מתרגשים כמונו, אז בואו נתחיל!

שיעורי ניסיון ללא התחייבות בעלות 29 ₪

בשיעור ניסיון הילדים לומדים לתכנת, מכינים פרויקט מקסים ונחשפים לחוג.

דרישות מקדימות

  • חשבון Gmail

  • ידע בשפה האנגלית ברמת קריאה בסיסית

  • שליטה במערכת ההפעלה הבסיסית של WINDOWS (שמירת קבצים, נסיון במחשב ובזום)

  • האתר תומך באנדרואיד ולאחרונה באייפון, יש לבדוק את הטלפון של הילד/ה בהתאם לחסימות משפחתיות בהורדת האפליקציה. לפני שיעור ניסיון או חוג נשלח מדריך להתקנה

אפליקציה של שקד כיתה ו- משחק יריות

אפליקציות מדליקות שנפתח

  • יכולים להיות שינויים בהתאם לרצון הילדים ולהספק.

הילדים יפתחו משחק בו שחקן ישחק נגד המחשב, השחקן יצטרך להזיז לבנה באמצעות מגע כדי למנוע מהכדור לגעת בקיר. נלמד ונשתמש בזוויות ומהירויות משתנות, רספונסיביות, תכנות אובייקט למעקב אחר מגע, תנאים, חווית משתמש-מזה?
נלמד לחשב ניקוד ואת אתגר-game over.

משחק פינג פונג

HELLOW WORLD

נכיר את סביבת הפיתוח ונלמד לאפיין פרויקט.

נלמד את שלושת החלקים העיקריים בפיתוח אפליקציה: תכנון עיצוב ולוגיקה.

נוסיף אובייקטים, נעצב, נלמד לתכנת כפתור ולהכניס קלט (שם משתמש) על ידי משתמש.

הילדים יפתחו כפתורי צבעים ויתכנתו אותם כך שלחיצה על צבע מסוים יגרום לצייר להיות בצבע הזה, בנוסף יוסיפו כפתור מצלמה שיאפשר למשתמש לצלם תמונה ולאחר מכן לצייר עליה.

נלמד להשתמש באפליקציות קיימות של הטלפון כמו במצלמה, מתוך האפליקציה שנפתח.

אפליקציית צייר

הילדים יפתחו משחק הגרלה בו יוגרל מספר על ידי האפליקציה, המשתמש יצטרך לנחש את המספר ולכתוב אותו כקלט מספר בטווח הנכון.  

נלמד ונשתמש באקראיות, קלט, אופרטורים, תנאים ולולאות.                       

משחק הגרלה

אפליקציית מירוץ לשני שחקנים, בה נלמד על database, נלמד לשמור מידע שיעבור בין עמודים באפליקציה כמו שמות השחקנים. ניצור תנועה בלחיצת כפתור לכל שחקן, ובנוסף ניצור מכשולים למשחק.

אפליקציית מירוץ

דוגמא למשחק יריות

תכנות מחשבון בעיצוב חוויתי, הילדים יפתחו אפליקציה שתאפשר למשתמש לחשב את מה שהוא צריך בעיצוב אישי שלהם.
בפיתוח המחשבון הילדים לומדים על תנאים, בדיקות קלט ממשתמש ואירועי לחיצה.

פיתוח מחשבון

הילדים ילמדו כיצד לבחור מנגינות/שירים אותם יוסיפו לאפליקציה שלהם, באפליקציה המשתמש יוכל להפעיל מוזיקה, לעצור אותה ואפילו להעביר לשיר אחר. בפיתוח אפליקציית מוסיקה זו הילדים ילמדו מושג חשוב בתכנות הנקרא רשימות.

אפליקציית מוסיקה

מה נלמד?

הילדים ילמדו לכתוב תגובות לאירועי לחיצה, להציג הודעות מתאימות בעיצוב מותאם אישית כתגובה ללחיצה על כפתורים וייצרו אפליקציה של הודעות קופצות ואפליקציה שמשנה את העיצוב בהתאם לכפתורים המופיעים על המסך. 

אירועי לחיצה

היכרות - App Inventor

הילדים יכירו את סביבת העבודה, App Inventor סביבת פיתוח מבוססת בלוקים, ילמדו את הכלים הנדרשים לפיתוח אפליקציות וילמדו לעצב ממשק משתמש.

הילדים יעבדו עם רכיב ה- Canvas, ילמדו על פקודות הצייר, יעבדו עם תמונות ויכינו אפליקציית צייר.

גרפיקה ואנימציה

הילדים יכירו מושגים בסיסים חשובים בתכנות ויעבדו עם תנאים ולולאות, משתנים ואירועים וישלבו אותם באפליקציות השונות.

תכנות בסיסי

חיישנים 

הילדים ילמדו להשתמש באירועים, בתמונות, בקול ואת השימוש ב- TextToSpeech ויפתחו אפליקציית חידון המשמיעה קול בהתאם.

bottom of page